Følg Fagbokforlaget

Ny bok: Hold munn - og lytt!

Nyhet   •   okt 11, 2018 11:02 CEST

Bedrifter og organisasjoner gjennomgår endringer, men når man skal finne nye løsninger er det fort gjort å bli for ivrig - særlig for lederne. Blir man for ivrig, blir man også en dårlig lytter. Men kanskje kan vi finne bedre løsninger dersom vi holder munn og lytter mer og bedre? Forfatter Stig R. Wigestrand er aktuell med boken Hold munn - og lytt!, en praktisk rettet bok om mennesker, endring og innovasjon. 

Det er mennesker som utvikler nye løsninger, og det er mennesker som bruker dem. Jeg tror derfor at det viktigste vi kan gjøre, er å forstå oss selv og andre bedre, innleder Wigestrand.

Det er ikke lett å holde munn. Spesielt ikke når oppgaven er å finne nye, bedre løsninger. Da blir vi ofte så ivrige at vi snakker i vei om ideene våre. Men vi vet vel alle at å prate som regel ikke er nok? I boken Hold munn – og lytt! Vil du lykkes med endring og innovasjon?, tar derfor Wigestrand opp et viktig spørsmål: Kan vi gjøre ting bedre ved å lære oss å lytte til dem som tross alt kjenner problemene best fra før – før vi prøver å finne fram til løsningene?

Stig R. Wigestrand har erfaring som musiker, lærer, leder og rådgiver, og som førsteamanuensis i pedagogisk psykologi ved Universitetet i Stavanger og Høgskolen i Vestfold. Han er i dag ansatt i konsulentselskapet AFF der han arbeider med lederutvikling og veiledning.

Kontaktinformasjon forfatter og presseeksemplar:
Stig R. Wigestrand, stig.wigestrand@aff.no, mobil 990 22 225

For presseeksemplar eller annet materiell, kontakt undertegnede. 

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks Personvernerklæring.