Gå videre til innhold
Boka «Kontaktlærer i grunnskolen» av Heidi Granberg

Pressemelding -

NY BOK: Kontaktlærer i grunnskolen

Heidi Granberg synes oppgaven som kontaktlærer har blitt stadig mer utfordrende. Nå har hun skrevet lærebok for kontaktlærere.

Mange grunnskolelærerstudenter opplever overgangen fra å være student til å bli kontaktlærer som spennende og utfordrende, men også skummel og uoversiktlig. Målet med denne boka har vært å gjøre denne overgangen litt lettere, og med det gjøre «praksissjokket» litt mindre.

Forfatteren er selv lærer, og i boka tar hun oss med inn hverdagen sin og presenterer og forklarer alle sider ved det å være kontaktlærer. Hun går gjennom plikter og forventninger, tar oss med på ulike møter og inn i alle relasjonene, og diskuterer utfordringer og gleder. Boka gir et virkelighetsnært bilde av hvordan lærerjobben ser ut fra innsiden. Boka er skrevet for grunnskolelærerstudenter og ferske lærere.

Heidi Granberg er utdannet lærer fra Høgskolen i Vestfold. Hun har tatt tilleggsutdanning i samfunnsfag, og høsten 2021 fullfører hun sin mastergrad i utdanningsledelse ved Universitetet Oslo. Fra 2002 til 2018 jobbet hun som kontaktlærer i Østre Toten kommune. Siden 2018 har hun jobbet som kontaktlærer ved Slemdal skole i Oslo. Ved siden av jobben som kontaktlærer har hun et stort engasjement for lærerrollen. De siste årene har hun skrevet mange kronikker og debattinnlegg om sin arbeidshverdag samt gjestet flere radioprogram i NRK og andre podkaster.

Bokinformasjon:
ISBN: 9788245033526 | Utgitt desember 2021 | 162 sider | Kr 319,-

Kontaktinformasjon forfatter: