Pressemelding -
Grønn markedsføringsledelse
Professor Arne Nygaard er aktuell med den første norske læreboken om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring. Ideene til Grønn markedsføringsledelse kom som en reaksjon på stadig mer dystopiske medier, aktivister, forskere og politikere. Nygaard observerte en sterk tro på at man politisk kan regulere og kontrollere seg frem til bærekraftige løsninger.
–Imidlertid krever de største miljømessige utfordringene ikke flere regler, men økt innovasjon og entreprenørskap, mener Arne Nygaard.
Boken er inspirert av markedsorientert entreprenørskap, drevet av enten teknologiske innovasjoner eller spesifikk etterspørsel i markedet. Sammen fører disse til en omfattende «disruptiv» endring i retning av bærekraftig utvikling. Nygaard ser på hvordan kunder, bedrifter og organisasjoner kan være viktige endringsagenter for å sikre en bærekraftig utvikling, både på kort og lang sikt.
Arne Nygaard er professor ved Høyskolen Kristiania. Nygaard har publisert mer enn 50 vitenskapelige artikler, 7 bøker samt kommentarer og artikler om bedriftsøkonomiske temaer i populærpresse og aviser. Han har tidligere vært leder for doktorgradsprogrammet i markedsføring ved Handelshøyskolen BI og gjesteredaktør i Journal of Business Strategy and the Environment.
Kontaktinformasjon forfatter og presseksemplar:
Arne Nygaard, Arne.Nygaard@kristiania.no , mobil 952 43 656
For presseeksemplar eller annet materiell, kontakt undertegnede.
Related links
Emner
Fagbokforlaget er et av de største fagbok- og læremiddelforlagene i Norge med utgivelser for profesjonsmarkedet og hele utdanningsløpet fra barnehage til høyere utdanning, samt norsk for minoritetsspråklige. Fagbokforlaget er en del av Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS.