Bedre produkter – Håndbok i produktledelse og digital produktutvikling
Bli kjent med hvordan norske virksomheter – offentlige og private, små og store – håndterer utfordringene med digital produktutvikling og produktledelse.
Bli kjent med hvordan norske virksomheter – offentlige og private, små og store – håndterer utfordringene med digital produktutvikling og produktledelse.
Den som står i ro, samler støv, sier Tor Wallin Andreassen. Da blir man fort en museumsgjenstand. I sin nye bok skriver han videre at det gjelder like mye mennesker som virksomheter som kontinuerlig må være i bevegelse – utvikle seg – for å være relevante. Man må evne å gjenskape seg i ulike situasjoner og tider – ofte fordi rammevilkårene krever det.
Andrea Dahlum har i boken sin studert over 700 dommer, for å kartlegge hvordan Norges domstoler tolker styreansvaret.
Hjerneforskningen er i rivende utvikling, og de siste tiårene har gitt oss mye kunnskap om hjernen. I sin nye bok forteller lege og leder Kari J. Kværner om hjernens nøkkelrolle i ledelse. Om hvordan hjernen får oss til å fungere – som ledere, medarbeidere og i team. Ny kunnskap gjør det mulig å forstå hvorfor vi selv og andre omkring reagerer og handler som vi gjør.
I sin nye bok inviterer Nina Nakling og Bård Brænde alle til å bli en «Superkollega». Gjennom enkle og morsomme prinsipper viser forfatterne hvordan du kan løfte måten du samarbeider til et helt nytt nivå og få det supert sammen med menneskene rundt deg! Superkollega er lettlest, med spennende eksempler og øvelser - en bok i organisasjonsutvikling som er skrevet for alle, ikke bare lederne.
En ny biografi om den norske vitenskapsmannen og entreprenøren Jens Glad Balchen kaster nytt lys over hvordan både industrien og det norske samfunnet ble teknologisert og automatisert i etterkrigstiden. Gjennom sitt fagmiljø ved NTH (senere NTNU) og SINTEF i Trondheim skapte Balchen et mer høyteknologisk Norge. Torsdag 21. november lanseres boken i Trondheim.
Alltid rabiat. Jens Glad Balchen og den kybernetiske tenkemåten er en biografi om en forsker, underviser og entreprenør som bidro til å skape et mer høyteknologisk Norge. Boken lanseres i Trondheim torsdag 21. november.
Velkommen til boklansering torsdag 21. november!
Tid: Torsdag 21. november, kl. 10:00–11:30
Sted: Clarion Hotel & Congress Trondheim (Brattørkaia 1)
Pressen har a
Professor Arne Nygaard er aktuell med den første norske læreboken om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring. "Grønn markedsføringsledelse" er inspirert av markedsorientert entreprenørskap, drevet av enten teknologiske innovasjoner eller spesifikk etterspørsel i markedet. Håpet er at boken skal bidra til å sikre en mer bærekraftig utvikling i næringslivet.
Bedrifter og organisasjoner gjennomgår endring og fornyelse. Dette er krevende prosesser som nødvendigvis ikke alltid lykkes. Når ting går galt, er det lett å skylde på verktøyene og ikke menneskene. I boken «Hold munn og lytt!» mener Stig R. Wigestrand at prosessene kan lykkes bedre dersom lederne tar seg bedre tid til å lytte og gi mer plass til fakta og logikk, fremfor følelser og ideologi.
Vi bryr oss om fag og utdanning, og ønsker å gi ut fagbøker og læremidler som dagens elever, studenter, forskere og ulike yrkesgrupper har behov for. Våre forfattere skriver bøker som dekker hele utdanningsløpet fra barnehage til høyere utdanning, samt norsk for minoritetsspråklige og praktikermarked. Fagbokforlaget er en del av Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS.
Kanalveien 51
5068 Bergen
Norge